Bising ?

Pelbagai ragam aku jumpa dekat sekolah .
Ada yang marah orang bising . 
Sebab sekolah dah buat sistem merit penalti bagai datuk nenek tu , 
Jadi , kalau menggangu ketenteraman orang dikenakan merit . 

So , cerita hari ni , kiteorang belajar Syariah dibawah tajuk dosa . 
Ciri ciri dosa , kalau apa yang kita buat menyebabkan orang rasa menyampah , 
To be clear , kita bagi contoh rokok , 
Kekadang bila kita hisap rokok ada je orang sekeliling kita yang tak selesa , menyampah dengan si perokok sebab tak reti nak merokok tempat yang sepatutnya . 
Orite . So , adalah member tanya soalan , 
"Ustazah , kalau kita buang bising , orang menyampah , dikira dosa tak" 
Aku tak berapa nak ingat , tapi rasanya berdosa . 

And aku merasakan bagai ada halilintar gempa bumi semua jenis kejadian alam hempap aku 
Hekeleh , nak bising pun salah .
Aku cukuuuup pantang orang yang sepanjang masa nak diam . 
Aku cukuuuup oantang orang yang dok bash orang bising
Fine lah memang dia diam , tapi nak marah orang bising apahal . 
Marah idc , yang cakap bagi sakit hati , dia pun bising what !
Kekadang tak puas hati jugak . Bila kita diam , 
Mula semua dok tertanya tanya kenapa diam . 
Bila bising semua jadi setan , aku haih . 

Betullah "kita tak dapat memuaskan hati manusia"


No comments:

Post a Comment