Dec

Salam Disember . 

Banyak yang terjadi tahun ni , 
Perpisahan di awal tahun , 
Persahabatan di tengah tahun , 
Dan tak sangka , akhirnya ....
Perpisahan jua . 

Bukan perpisahan sementara , 
Tetapi perpisahan yang kekal . 
Tak tahulah kekal sampai bila. 
Yang pasti , amat sukar untuk berjumpa kembali 

Banyak yang aku lalui tahun ini , 
Kesedihan , kegembiraan.  
Manis , pahit .
Ketawa menangis senyum sengih sentap
Semua lah . 

Tahun ni jugak mengajar aku untuk menjadi seorang yang kuat
Tabah . 
Membuka mata aku . 
Bukan semuanya mudah , 
Kadang kadang terpalit kesusahan dalam setiap kemudahan
Tapi , kita kena harungi tempuhi . 
Barulah namanya hidup . 

Tahun depan ada 12 bulan untuk ditempuhi . 
Yang pasti , pengakhirannya , aku akan pastikan 
Aku menjadi manusia paling gembira . 
Itu janji aku . 
March 2015 . 
In Sha Allah. 

Genap sebulan disana . 
Be happy . 

No comments:

Post a Comment