Compare

Jumpa jumpa kena cubit ,
Cubit kecil macam ada semua api yang gigit , dan lama .
Kau pun mula mengemukakan mana salah mana betul .
Masa tu aku dah tak kisah.
Motivasi nak belajar pun turun .
Kiranya , apa yang kau tuturkan takada satu pun dijadikan pedoman .
Keadaan jadi perit.
Bila mulut kau mula berbicara
"your sister did well than you"
"you are playful isnt it ?"
Bila mula kerja banding membanding ,
Aku rasa macam nak lari .
Namun
Terima kasih pada ego
Aku tahan air mata dari meleleh .
Keluar je bilik guru ,
Menitis semua maruah aku
Masa tu aku dah tak kisah ,
Siapa pun aku ,
Tinggi mana ego aku .
Sakit lah hati.
Sakit hati dibandingkan
Tak faham ke ciptaan Allah itu berlainan ,
Kalau sama buat apa Allah ciptakan kau india aku melayu .
Kau tua aku muda ?
Kena faham la ,
Come on la .
Kalau engkau kena banding agak berapi tak ?
Tak taulah , takut kau perfect tak pernah dibanding .
Eh sorrylah aku bodoh

No comments:

Post a Comment