Batu api

Kadang kadang aku rasa 
manusia si batu api ni takpayah wujud dalam dunia ni
Sebab diaorang suka menyulitkan sesuatu yang senang 
sebab dah tak ada kerja 
Hasut sana , hasut sini 
Conteng muka orang
Bagus sangatlah macam tu 

Takpe , tak lama pun 
Sekejap 
Aku harap satu hari kau datang mengadap aku
mintak maaf kat aku
tapi jangan risau , sahabat
Aku takkan maafkan kau 
Kau dah buat seluruh kawan aku jadi lawan aku 
Kau dah buat semua orang yang aku sayang , benci aku

Bodohkan kau
Mungkin sebab dah lama tak masuk kelas
bebal menjadi jadi 

Kerja lain lebih penting yang duk hasut kenapa 
Eh , sakit hati , sakit sorang jelah 
Takperlu kau burukkan nama aku lah 

Tak kemana weh , 
Itu aku berani jamin , 

Penat je kau burukkan nama aku , 
Alhamdulillah , kawan aku masih ada disekeliling 

"Takpe Balqis , kiteorang ada"

Mana nak cari orang macam ni 
Datanglah
Datanglah beradu tenaga dengan aku 
Walaupun kau lelaki , aku perempuan 
Walaupun kau lagi kuat dari aku 
Aku ada Allah , 
Aku ada kawan kawan yang setia dengan aku 
Aku ada cikgu 

Aku jentik je kau , habislah cerita 

Aku tak dendam dengan kau , aku sakit hati 
Manusia bangsat macam kau ni tak perlu wujud depan aku 
Kau macam bakteria yang cuba masuk dalam badan aku , 
tapi dengan bantuan granules agranules aku , kau tak dapat.

No comments:

Post a Comment